يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Sunday, 28 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۱۱۸۸
تاریخ انتشار : ۳۱ : ۱۶ - ۰۲ آذر ۱۴۰۰

به گزارش دیباچه ، از روزی که عادل فردوسی پور مورد بی مهری مدیران وقت تلویزیون و مدیر فعلی شبکه سه قرار گرفت و به آن شکل بسیار زشت و توهین آمیز ،برنامه نود با اجرا و تهیه کنندگی اورا تعطیل کردند ، طیف های مختلف مردم از هنرمند و ورزشکار گرفته تا روحانی و غیر روحانی درخواست کردند که  شرایط حضور مجدد  عادل فردوسی پور را در برنامه نود فراهم کنند ، موضوعی که هرگز به آن توجهی نشد که نشد. 

فوتبال ایران بدون شک مدیون عادل فردوسی پور است ، این یک ادعا نیست به واقع بسیاری از مربیان ، بازیکنان و کارشناسان فوتبال به آن اذعان کرده اند ، از زمانی که عادل را کنار گذاشتند ، دیگر برنامه ای نبود که بتواند به دنبال مطالبه به حق اهالی فوتبال باشدو فضا برای باندبازی و هرگونه تصمیمات غیر فوتبالی باز شد  تا به راحتی بتوانند به این فوتبال نجیب ضربه بزنند. 

آقای «جبلی» الوعده وفا؛ وقتش نرسیده زیر میز «فوتبال برتر» بزنید؟ | وقتی بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی هم ارزشی برای « فروغی » ندارد!

پیمان جبلی که رئیس سازمان صدا و سیما شد ، حرفهایی زد که امید را در دل هواداران برنامه نود ایجاد کرد ؛ اما از آن زمان که جبلی سخن گفت تا این لحظه فقط یک ادعا بود و بس. او حتی اخیرا باز هم حرفهای گذشته خود را تکرار کرد و به گونه ای گفت که عادل فردوسی پور مشکلی برای حضور در شبکه سه  و اجرای برنامه نود را ندارد ؛

انتقادها به طرز اجرا و ماهیت برنامه محمدحسین میثاقی به اندازه کافی انقدر زیاد بوده که اخیرا هم در آماری که مرکز تحقیقات  صدا و سیما  اعلام کرد نشان از کاهش چشمگیر مخاطبان این برنامه ورزشی دارد  و در رتبه های آخر بازدید مخاطب قرار دارد . 

او شب گذشته نیز آیتمی را در ارتباط با حضور هواداران باشگاه استقلال در ورزشگاه آزادی پخش کرد که با انتقاد شدید کاربران فضای مجازی ، باشگاه استقلال و حتی وزیر سابق ارتباطات که خود یک پرسپولیسی است ، رو به رو شد. 

قطعا عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و آن نحوه سیگار کشیدن و دست به دست شدن سیگار به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست اما آنچه مورد انتقاد قرار گرفته نسبت به انتشار تصاویر با نماهای بسته و آن هم به مدت طولانی بود که چاشنی آن هم یک موسیقی دلهره آور شد که گویی این چند جوان مرتکب جنایتی شده اند و جالب آنکه ناظر پخش هم بدون توجه به عواقب پخش این برنامه ، اجازه انتشار آن را داده است و باید در این زمینه مدیران سازمان صدا و سیما، مدیر پخش و مدیر شبکه سه پاسخگوی این باشند که با چه اجازه و مبنایی ، این برنامه پخش شده و آیا برابر قانون ، صدا و سیما اجازه انتشار چهره این جوانان را داشت یا خیر؟

آقای «جبلی» الوعده وفا؛ وقتش نرسیده زیر میز «فوتبال برتر» بزنید؟ | وقتی بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی هم ارزشی برای « فروغی » ندارد!

کاملا پرواضح بود که باشگاه استقلال سکوت نکند و بلافاصله امروز بیانیه ای تند خطاب به صدا و سیما منتشر کرد. این باشگاه ،  این اتفاق را مصداق هتک حرمت و حیثیت اشخاص تلقی کرد و ضمن زشت دانستن این اتفاق معتقد است باید با شیوه دیگری با این مسئله برخورد می‌شد.

نکته جالب تر این ماجرا بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی بوده است ؛ 

 در بخشنامه جدید پیمان جبلی رئیس صداوسیما آمده است:

در برنامه‌های زنده و ضبطی اعم از گفت‌وگو محور، خبر و گزارش خبری، مستند، ترکیبی و نیز مطالب مکتوب، تشهیر اشخاص حقیقی به شیوه‌های مختلف اعم از نام بردن، نمایش مشخصات شامل عکس، گرافیک و نیز کنایه صریح در شرایطی که جرم قطعی توسط مراجع ذی‌صلاح رسما اعلام نشده است اکیدا ممنوع است.

لازم است مراتب به نحو شفاف و روشن به عوامل زیر مجموعه ابلاغ و دستورالعمل موکد انضباطی در اسرع وقت تهیه و در صورت تخلف، اعمال گردد.

آقای «جبلی» الوعده وفا؛ وقتش نرسیده زیر میز «فوتبال برتر» بزنید؟ | وقتی بخشنامه اخیر رئیس رسانه ملی هم ارزشی برای « فروغی » ندارد!

حال سوال اینجاست که چه طور میشود با ابلاغ این بخشنامه ، مدیر شبکه سه از دستور مافوق خود سرپیچی می کند و اقدام به انتشار  تصاویر جوانانی می کند که به قول همین بخشنامه  توسط مراجع ذی‌صلاح جرم آنها رسما اعلام نشده  وبه راحتی با حیثیت آنها بازی می شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
به بهانه پخش سریال "نون خ"، دیباچه بررسی کرد

آیا احیای طنز‌های تلویزیونی، تضمینی بر بازگشت مخاطب به سمت صداوسیماست؟

۱۷:۲۰  -  ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار